NARODNI MUZEJ NIŠ I MEĐUNARONO UDRUŽENJE LIKOVNIH UMETNIKA PALANSKI ART IZ NIŠA
Izložba grafika dva savremena japanska umetnika – Kouki Tsuritanija i Tamekane Jošihatsua
Galerija Sinagoga – Niš
05.08.2015.-19.08.2015.
O umetnicima:
[cryout-multi][cryout-column width=”1/4″] [/cryout-column] [cryout-column width=”1/2″][/cryout-column] [cryout-column width=”1/4″] [/cryout-column] [/cryout-multi]
TAMEKANE JOŠIKATSU. Rоđen je 1959. godine u prefekturi Hjogo (središte ostrva Honšu), Japan. Diplomirao je 1982. godine na Fakultetu komercijalnih nauka, Kvansei, Univerzitet Gakuin (Japan), a 1986. završio odsek Grafike na postdiplomskim studijama Akademije lepih umetnosti Sokei (Tokyo, Japan).
U Parizu studirao od 1991. do 1994. godine.
U periodu od 1996. do 2003. godine bio je pomoćni profesor na Sokei Akademiji lepih umetnosti.
Tokom 2003. i 2004. godine boravio u Filadelfiji u svojstvu umetnika po pozivu na Visokoj školi lepih umetnosti, pensilvanijskog Univerziteta.
Postavio inostrani istraživački program Biroa za kulturu japanske vlade.
[cryout-multi][cryout-column width=”1/4″] [/cryout-column] [cryout-column width=”1/2″][/cryout-column] [cryout-column width=”1/4″] [/cryout-column] [/cryout-multi]
KOUKI TSURITANI. Rođen je u Tokiju 1967. godine. 1992. završava slikarstvo i magistrirara na Umetničkoj akademiji Kanazava. Preko 50 samostalnih i preko 80 grupnih izložbi izložbi u Japanu i širom sveta. Dobitnik je oko 20 važnih nagrada različitih zemalja. Njegova dela dela našla su mesto u kolekcijama sledećih institucija: Kongresna biblioteka (SAD), Umetnička akademija Kanazava, Muzej umetnosti Kurobe (Japan), Muzej savremene umetnosti (Rumunija), Akademija Kirkvud (SAD); Udruženje muzeja slikarstva i skulpture (Turska); Međunarodni Muzej bijenala grafika (Italija), Kolekcija grafičkih otisaka Aberistvajt (UK), Gdanjski kulturni arhipelag (Poljska), Centar za promociju kulture „Gaude Mater” (Poljska), Muzejska arhiva zamka Kastiljone Abruco (Italija).
Gotovo isključivo, Tsuritani radi monohromatske (crno-bele) mezotinte ponekad drvoreze, ređe bakropise i akvatinte, a samo sporadično koristi tehniku Chine-colle. Prema sopstvenim rečima, u svojim radovima kombinuje elemente tradicionalne japanske umetnosti sa tradicijom evropske grafike. Za sadržaj svojih radova, ovaj umetnik bira maštovite i snolike sadržaje snažnog poetskog izraza.